Erronka

Erronka horrek jarraian deskribatutako beharrei erantzuten die:

  • Nola diseinatu inprimatutako elektronika malgua hainbat funtzionalitate dituen automobilgintzarako dekoratutako pieza plastiko batean integratzeko?
  • Nola eraldatu ohiko teknologia elektroniko zurruna teknologia elektroniko malgu batean?
  • Nola integratu elektronika MAIERen pieza plastikoa injektatzeko prozesuan?
  • Nola lortu oreka egokia pisuaren, espazioaren eta automozioko osagaien kostuaren artean?

Testuingurua

Iraultza elektronikoak aldaketa handia eragin du automobilgintzaren sektorean. Sistema elektronikoen bilakaeraren eta miniaturizazioaren ondorioz, ibilgailuen diseinua nabarmen aldatu da 70eko hamarkadatik, ibilgailu bateko elektronika irrati-ekipoa soikik zen garaitik, gaur egungo ibilgailuraino, non osagai elektronikoak ezinbestekoak diren (bultzada-sistemak, segurtasuna, detekzioa) eta automobilaren azken prezioaren % 35 hartzen duten. Gainera, elektronikako aurrerapen teknologikoek etorkizuneko ibilgailuen diseinuak markatu eta baldintzatu ahal izango dituzte, eta, zalantzarik gabe, ibilgailuaren kontzeptu globalaren bilakaera ahalbidetuko dute. Horrela, garapen eta teknologia berriek aurreikusten dute funtzionalitate elektroniko integratu aurreratuen kostua ibilgailuaren azken prezioaren ia % 50era iritsiko dela 2030ean, autoaren guztizko kostuarekiko.

Itxaropen horiek lau ildo bereiziren merkatu-potentzialean oinarritzen dira:

  • Informazioa eta entretenimendua (infotainment): ibilgailuek gero eta teknologia gehiago dituzte aisialdi interaktiboarekin lotuta; bideoak erreproduzitzea, telefono mugikorren konexioa eta interakzioa, Wi-Fi konexioak, etab.
  • Prestazioak, kontsumoa eta ingurumen-iraunkortasuna: mekanikara eta motorrera bideratuta dago, motorra kontrolatzeko moduluak eta start-stop funtzioak esate baterako, ibilgailu hibridoetan eta elektrikoetan egiten ari diren garapenak ahaztu gabe.
  • Segurtasun aktiboa eta pasiboa: air-bag sistemak bezalako soluzioak, larrialdietako konexio automatikoa talkaren kasuan, trakzioaren kontrol elektronikoa, egonkortasunaren kontrol elektronikoa, etab.
  • Estetika eta erosotasuna: ildo horretan soluzioak inplementatu diren arren, hala nola klimatizazio-kontrolak eta zarata bertan behera uzteko kontrolak, oraindik aztertzeke dagoen eremua da, eta hurrengo kontsumitzaile-belaunaldientzat bereizteko faktore garrantzitsua izango da. Ildo horretan, OEMek funtsezko eta etorkizuneko joera gisa definitu dute ildo hori. Horrela, ibilgailuei estetika eta erosotasuna ematen dieten kontzeptuetan jartzen dute arreta. Zentzu horretan, ibilgailuaren barruko argiztapenaren kontzeptua nabarmentzen da.

Azken ildo horren barruan, potentzial handieneko teknologietako bat da ingurumen-argiztapenaren kontzeptu berrietarantz eboluzionatzea ibilgailuaren barruan, ohiko argiztapen funtzionalaz gain. Adibide gisa, aipatzekoa da azken urteotan eraikitzaile batzuk hasi direla barruko ingurumen-argiztapena eskaintzen, serie oso mugatuetan, ibilgailuaren beste ezaugarri bat bezala.

Oro har, barneko ingurumen-argiztapena estetika hutseko ezaugarritzat hartzen da, eta ez du ibilgailuaren berezko segurtasun-funtziorik betetzen. Hala ere, BMWk eta Alemaniako Ilmenauko Unibertsitate Teknologikoko Lighting Engineering Group-ek egindako ikerketa baten arabera, barneko ingurumen-argiztapenak erabiltzaileen segurtasuna handitzeko ahalmena du. Gainera, azterketak erakutsi zuen barneko ingurumen-argiztapenak espazioaren pertzepzioa areagotu dezakeela, eta ibilgailuaren barrualdea gauez handiagoa dela eman dezakeela. Era berean, azterketaren arabera, barruko ingurumen-argiztapenak nekea gutxitu dezake gauez argidun ibilgailu bat gidatzen denean. Era berean, azterketaren arabera, ibilgailuen erabiltzaileek uste dute ibilgailuaren barruko ingurumen-argiztapenak materialen eta autoaren diseinuaren beraren kalitatearen pertzepzioa areagotzen duela.

Izan ere, erreferentziako zentroetan espezializatutako hainbat departamentu daude (esaterako, Fraunhofer IAO). Horietan, bidaiaren esperientzia koloreen bidez hobetzeko erabil daitekeen aztertzen dute, gidari eta bidaiarientzako pizgarri gisa; argiztapen-sistemak, joan-etorrietan zorabioak eta ondoezak saihesteko; edo ibilgailu autonomoan erabiltzailearekin interakzioan aritzeko erabil daitekeen, arriskuez ohartarazteko edo bolantearen kontrola berriro hartu behar dela ohartarazteko. Horrela, aurreikusten da ibilgailuen barrualdearen etorkizuna erabiltzailearen eta ibilgailuaren arteko elkarrekintza osotik igaroko dela, ingurumen-argiztapeneko sistema adimendun baten bidez, ibilgailuaren erabiltzailearekin batera eta hainbat egoeraren aurrean egokitu ahal izateko.

Laburbilduz, ingurumen-argiztapeneko elektronika aurreratuari esker, erabiltzaileak integrazio handiagoa izango du ibilgailuarekin elkarreragiteko moduan, eta ez da ahaztu behar eragin estetikoa izango duela ibilgailuaren barruan.

Beraz, barneko ingurumen-argiztapenaren diseinua gero eta garrantzi handiagoa hartzen ari da, bai estetikaren ikuspegitik, bai ibilgailuaren erabiltzailearen erosotasunetik.

Joera horren erakusgarri argia da merkatuko OEM nagusien concept cars direlakoek jada erakusten dituztela ingurumen-argiztapeneko sistema horiek.

1. Erronkadren deskribapena (PDF)

2. Erronkaren oinarriak (PDF)
 

Biok! Maier erronkaren aurkezpen jardunaldirako izen emateak (maiatzak 11)